Saturday 4 March 2017

"Kencing Mahal" dan Vivix

"Kencing Mahal" dan Vivix. 


Kita namakan "Kencing Mahal" sebab dalam kencing penghidap nie ada glukosa jadi dia up sikit la sebab manis (suka-suka hati je kan. Hehe). Ok, dengan kata lain, kencing manis / diabetes. Penyakit Diabetes bukan sahaja mimpi ngeri untuk org yg berusia, malahan kanak dan org muda juga berpotensi utk mengidap diabetes. (Sewaktu sy skolah menengah saya ada seorang kawan yang mengidap diabetes sejak dari kecil lagi, tiap-tiap bulan kena cucuk insulin). 

Keratan Akhbar 2014 -  PPUKM


Terdapat beberapa simptom Kencing Manis/Diabetes yang perlu kita ketahui, jangan ambil ringan ye. Antaranya: cepat letih, kerap buang air kecil, kerap rasa dahaga pada waktu malam, hilang berat badan dengan tiba-tiba, kerap rasa lapar, masalah seksual, infeksi pada vagina, pandangan menjadi kabur dan lain-lain lagi.


Dila Fadilah - Simptom Kencing Manis


Kencing manis berlaku bilamana insulin (terletak di pankreas) yang sepatutnya membantu sel-sel badan menyerap glukosa & mengimbangkan kadar gula dalam darah tidak terlalu tinggi (hyperglycemia) atau terlalu rendah (hypoglycemia), tidak dapat dihasilkan dengan cukup atau insulin yang dihasilkan tidak berkesan untuk kawal tahap glukosa dalam darah. 

Oleh kerana insulin tidak dapat berfungsi dengan effektif, setiap kali makanan dihadam, jumlah glukosa yang diserap menjadi banyak, tidak terkawal dan terus meningkat dalam darah. Bila glukosa dalam darah meningkat sampai satu tahap ianya akan melimpah ke dalam air kencing (glukosa berlebihan dalam darah ditapis keluar oleh ginjal dan disingkirkan melalui air kencing). 

Pengidap kencing manis juga akan mengalami Komplikasi Diabetes jika tiada sebarang peningkatan dalam mengawal glukosa dalam darah, contohnya Pandangan Kabur, Katarak, masalah Ginjal, Saraf, Arteri dan lain-lain lagi.

Jadi bagaimana Vivix yg Awesome nie boleh membantu? 🤔

Dila Fadilah - Diabetes Turun


Vivix adalah sebatian botani phenol semulajadi yang terdapat di dalam tumbuhan anggur jenis muskat, Anggur Muscadine (bukan anggur kat pasar taw😂) serta Knotweed Jepun. Vivix mempunyai tinggi kadar Resveratol, tanpa drugs, bahan kimia berbahaya, Halal, beratus kajian saintifik & mempunyai landmarkstudy 😍😍😍 .

Vivix mengandungi Resveratol membantu:


❤ Mengelakkan rintangan insulin, mengaktifkan enzim Sirtuin (yang bertanggungjawab merembeskan insulin). 

 Memperbaiki tahap insulin dan membantu mengurangkan kadar Diabetes. 

 Mencegah penghasilan Advance Glycation End (AGE) iaitu merupakan protein atau lipid (lemak) yang terikat kepada molekul gula tanpa bantuan enzim untuk mengawal tindak balas.

Jadi jangan tangguh-tangguh lagi untuk tingkatkan kesihatan kita dan orang tersayang taw. 

Promosi Febuari 2017: Ambil 2 Botol Vivix dapat menikmati:

+ FREE Postage
+ FREE Membership
+ FREE Bag
+ Cash Rebate  😍😍😍.


Nak Dapatkan Dimana? 

Mudah saja:

Kalau rasa malu-malu kucing nak Whats Apps atau PM, boleh beli secara terus daripada website Shaklee, klik DI SINI 


ATAU 

Nak consult atau tanya apa-apa dulu pun boleh, Whats Apps/PM:

Fadilah
0193913712
SID: 1222456
Trusted Shaklee Distributor
FB Page: Healthy Warehouse
ig: healthy_warehouse
COD UKM, Bandar Baru Bangi & Putrajaya


EmoticonEmoticon